1 Οκτ 2007

24 Σονέτα (1-12)

Τα "Εικοσιτέσσερα σονέτα για την πολιτική διαχείριση της ερωτικής απελπισίας" κυκλοφόρησαν τον Αύγουστο του 2006 και συνοδεύονται από 24 "μηχανές για το ίδιο περίπου πράγμα" τις οποίες σχεδίασε η Σεράτια Μαρκέσενς.

Το βιβλίο κυκλοφόρησε σε 2.000 αντίτυπα που διανεμήθηκαν χωρίς αντίτιμο από το πρωτοεμφανισθέν εκδοτικό εγχείρημα kalokerisapilas.

Στην πραγματικότητα δεν είναι καθόλου σονέτα. Αλλά ούτε και ασχολούνται με την πολιτική διαχείριση της ερωτικής απελπισίας. Είναι ζήτημα, άλλωστε, αν μπορεί να υπάρξει γενικότερα διαχείριση της ερωτικής απελπισίας, πόσο μάλλον πολιτική.


[Μπορείτε να τα κατεβάσετε στην πλήρη τους μορφή από το www.disobey.net/kalokerisapilas (μαζί με τις επεξηγήσεις των μηχανών). Επίσης, μπορείτε να διαβάσετε τους όρους με τους οποίους γράφονται (και θα γραφτούν) και κυκλοφορούν (και θα κυκλοφορήσουν) τα βιβλία στο kalokerisapilas.]





Τα 12 πρώτα Σονέτα

----------------


[άτιτλο]



εσύ εκδόσεις θεμέλιο
εγώ εκδόσεις μεταίχμιο

εσύ εκδόσεις τεκμήριο
εγώ εκδόσεις futura

εσύ εκδόσεις εστία
εγώ εκδόσεις νεφέλη

εσύ κεράσεις εμένα παγωτό κεράσι
εγώ θέλει;


------------------------


[άτιτλο]


την πιο τρελή γραμμή πορείας
χωρίς μια ζώνη ασφαλείας
χωρίς να σκέφτεσαι που πας"

Μ. Κριεζή



πλευρικές μπάρες
η μαμά μου μ' αγαπάει
στις ζώνες προεντατήρες
η αδερφή μου μ' αγαπάει
αερόσακοι οροφής
ο καλός μου μ' αγαπάει
και ασφάλεια ζωής
τρία χρόνια
κι όσο πάει





ε, λοιπόν, είμαι γεννημένη για περιπέτεια


-----------------------------------------------------------------------------


ΘΕΡΙΝΗ ΠΡΟΕΤΟΙΜΑΣΙΑ ΤΟΥ ΡΟ
ΣΤΑ ΤΡΙΑ-ΠΕΝΤΕ ΠΗΓΑΔΙΑ






κραδαίνω καδρόνι
στην έδρα της κρίσης
αρδεύω τα κέδρα
με δάκρυα της βρύσης





για όλα φταίει το σύστημα






έπρεπε να τους παίζαμε τρεις-δύο




--------------------------------------------------------------


[άτιτλο]



εντάξει, ομολογώ
ναι, είμαι εγώ


ο σχιζοφρενής δολοφόνος
που εκείνο το απόγευμα
σκότωνε την ώρα του
όπως απεδείχθη
στο σταθμό του Αμβούργου
ιδιαζόντως ειδεχθώς






[στο μεταξύ, είδα ένα γερμανό να πετάει το χαρτάκι κάτω
- μούφα η ιστορία με την καθαριότητα]

------------------------------------------------------------------



Η ΜΕΛΑΓΧΟΛΙΚΗ ΔΗΜΟΚΡΑΤΙΑ






μερικές φορές
μου φαίνεται
ότι ακόμη κι αν λείπαμε όλοι
η συνέλευση θα γινόταν







από μόνη της




------------------------------------------------------


ΧΑΡΙΤΩΜΕΝΟ ΓΟΤΘΙΚΟ





πενθώ για τις λέξεις που εξέπεσαν ηρωικά
στην ευρύτερη περιοχή των χειλιών σου
τη νύχτα της ενδεκάτης σεπτεμβρίου μου
ή περίπου τότε

τα καλύτερα στιγμιότυπα:

στο εικοστό πρώτο λεπτό
το "θέλω" εκπίπτει σε "μπορώ"
το "σαγαπώ" σε "μαρέσεις"
αίφνης αλλάζουμε θέσεις
κι αρχίζω να κατρακυλώ




αν ήσουν κι εσύ εκεί
θα έστριβες σφαίρα τσιμισκή
και θα αγόραζες δώδεκα μαύρα πουκάμισα
από τον κύριο ζάρα



---------------------------------------------------------


[άτιτλο]
"μέσα υπάρχει το όχι έξω
κοχλάζει το ναι"


Ν. Καρούζος








εσύ πάντως
χαμπάρι δεν πήρες


μέσα-έξω









-----------------------------------------------------


LACANDONA







φύγε
να δούμε τι θα καταλάβεις

φύγε
χωρίς άγχος



έτσι κι αλλιώς
αποκλείεται να σε βγάλουν υπέρβαρη στο check-in
με τόσα κενά στις αποσκευές σου





----------------------------------------------------------------


Ο ΕΙΛΙΚΡΙΝΗΣ έΜΠΩΡ







οφείλει να το γνωρίζει
κάθε μελλοντικός αγοραστής
που τη βλέπει στη βιτρίνα
και δακρύζει

ο αισθητήρας της
δεν αντιλαμβάνεται
όλα τα χρώματα
εντελώς σωστά
[ιδίως τις αποχρώσεις του κόκκινου]

και το κλείστρο της
αργεί ν' ανταποκριθεί
στις απότομες αλλαγές του φωτός




αν μιλάμε βέβαια για την canon fx2




-----------------------------------------------------------


DADDY'S ON 66 UHF







χαμογελάω κάθε βράδυ
στα δελτία ειδήσεων

αν και απών


χειρονομώ κάθε βράδυ
στα δελτία ειδήσεων

αν και απών






γαμώ το DNA
γαμώ τον παράγοντα περιβάλλον
λοιπόν




----------------------------------------------


[άτιτλο]

"μου μιλάς με κάκτους
και γίνομαι έρημος"

Θ. Μαρκόπουλος




είχαμε ήδη εξοπλιστεί
με όλα τ' απαραίτητα για εκείνο το ταξίδι
πήρα τρεις δραμαμίνες
και δύο βομέξ
πήρες ένα μπουκάλι βιακάλ
κι ένα βετέξ


έτσι κύλησε ένα εικοσιτετράωρο
εντός των γεγραμμένων μας ορίων





εγώ ηττήθηκα στη λύσσα του ιλίγγου
κι εσύ τυφλώθηκες στο ινόξ του νεροχύτη



----------------------------------------------------------


[άτιτλο]



στην πρώτη διεθνή
διαγράφεστε
όσοι μου λέτε να τα παρατήσω

δεν είστε πια σύντροφοι

στη δεύτερη διεθνή
διαγράφεστε
όσοι μου λέτε να ξεχάσω

δεν είστε πια φίλοι

κι εσείς οι λίγοι που απομείνατε στην τρίτη
σταματήστε να μου λέτε
ότι τα φτιάχνω όλα με το μυαλό μου





σας είδαμε και σας που ερωτεύεστε με το πάγκρεας




------------------------------------------------------------

3 σχόλια:

Ανώνυμος είπε...

καυμένη τετάρτη διεθνής!
ούτε ένα σχολιάκι τοσοδά δεν έκαμε ο κακός ο ποιητής για σένα...
καταγγέλω όσους από την τέταρτη διεθνή καταγγείλουν το ποίημα με το τίτλο 'άτιτλο'.
Δεν είστε πια καλά και γλυκά ζουζούνια...

Ανώνυμος είπε...

Εξαιρετα ολα!

Μπραβο που καταλαβαινεις ετσι το "γυρω" σου.

Μην κοιταξεις πανω!
Πεφτει ενα πιανο!

Ανώνυμος είπε...

Λοιπόν το είχα διαβάσει το βιβλιαράκι πριν από δύο χρόνια, και μου άρεσε πάρα πολύ. Χαίρομαι που ξαναβρίσκω τα ίχνη σας, Αιμόφιλε.